Европейската комисия е одобрила проект на националната асоциация на млекопреработвателите за промотиране на българското саламурено сирене и кашкавал в Испания и Германия. Програмата е на стойност 6.2 млн.лв. - 50% от средствата идват от ЕС, 30% от националния бюджет, а останали са съфинансиране от бизнеса.
Промоционалната кампания, която е първата изготвена изцяло от български компании, предвижда телевизионна реклама, статии в печатни медии и презентации на специализирани панаири и изложби в двете държави. Тя ще продължи 3 години.
Всяка година сдружения на производители на храни могат да кандидатстват за европейско финансиране на рекламни кампании. Условието е да се представя традиционен продукт, но не и конкретна търговска марка. През миналата година за първи път беше одобрен проект с българско участие.
Асоциациите на млекопреработвателите в България и Кипър спечелиха финансиране на кампанията "Европейско сирене, моля", която трябва да рекламира продуктите в Русия и Украйна.